[O2] Klimatyzacja - ubytek czynnika, zbyt wysokie niskie ciś

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Kundziajnik
    Ambiente
    • 2012
    • 108

    [O2] Klimatyzacja - ubytek czynnika, zbyt wysokie niskie ciś

    jeśli maglownica to zdejmujesz koło i ruszasz tarczą luz może być na drążku w miejscu gdzie się wkręca drążek do maglownicy końcówka jest na przegubie i tam może się wyrabiać
  • natash
    RS
    • 2011
    • 2599

    #2
    [O2] Klimatyzacja - ubytek czynnika, zbyt wysokie niskie ciś

    Będę musiał raczej znaleźć serwis klimy...

    Po 2,5 -3 miesiącach ubyło mi 400 gr czynnika, w układzie było tylko 120-130 gr... podobno niebezpieczna granica na której sprężarka jeszcze pracuje, ale czynnika może być zbyt mało, aby dobrze smarować sprężarkę, no nic dobiłem, dodatkowo dali kontrast, za 2-3 tygodnie poszukam lampom ubytków, obstawiam chłodnicę, na której jest tłusta plama średnicy ok. 6-8 cm i ślad od uderzenia kamieniem. Chyba, że gość mnie oszukał, gdzie poprzednio uzupełniałem czynnik... jakieś sugestie lub rady .

    Acha jeszcze znajomy mi powiedział, że niskie ciśnienie jest za wysokie, strzałka na manometr ze była sporo za zieloną skalą, co to oznacza?

    Komentarz

    • TomekRs
      RS
      • 2011
      • 1670

      #3
      Patrz dokladnie ile Ci nabijaja, niech nabija tyle ile jest na naklejce a nie tyle ile im maszyna pokazuje bo zjebia Ci sprezarke. Ogolnie to nie lampką, tylko specjalnym płynem, ktory pokaze nieszczelnosci.

      Komentarz

      • natash
        RS
        • 2011
        • 2599

        #4
        Nabili mi 0,53 kg, a na nalepce jest 525 gr, sprawdzałem u znajomego co ma maszynę, ale w marcu byłem w innym miejscu i nie dostałem wydruku, tylko powiedział, że ubyło 200 gr, dziś w układzie było 130 gr. Sprawdzę za 2-3 tygodnie jak będzie ok 400, to sporo ucieka. Obecnie czynnik w układzie jest z kontrastem, dzięki lampie UV dowiem się gdzie ucieka.

        Komentarz

        • TomekRs
          RS
          • 2011
          • 1670

          #5
          A, no chyba,ze w ten sposob. Niech Ci wszystko wyciagna, wyczyszcza, nabija dokladnie tyle ile jest napisane na naklejce. Jak nabija wiecej to przestanie klima dzialac i w koncu sie rozwali.
          Jak bedzie za malo to po prostu nie wlaczy sie sprezarka.

          Komentarz

          • piotrek_os
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 8160
            • Octavia II (1Z3)
            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

            #6
            Zamieszczone przez natash
            Nabili mi 5,3 kg,
            :diabelski_usmiech sporo wlazło - to połowa butli 11 kg :diabelski_usmiech A tak powaznie pewnie uzupełnili w barwnikiem to teraz trzeba obserowowac gdzie się bedzie świeciło
            Moja 0II http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=78994

            Komentarz

            • natash
              RS
              • 2011
              • 2599

              #7
              Tylko podobno jest tak, że jest jakaś niebezpieczna granica ilości czynnika, kiedy się jeszcze włącza sprężarka, ale czynnik daje już małe smarowanie. No nic poszukam jakiegoś zakładu w mojej okolicy, co pewnie będzie drogą przez mękę...

              Mój błąd nabili 0,53 kg, zresztą to znajomi, za 2-3 tygodnie sprawdzę ile i gdzie ucieka, mam nadzieję, że mi nie padnie klima w drodze do Wilna na krótki urlopik .

              Komentarz

              • TomekRs
                RS
                • 2011
                • 1670

                #8
                Mozliwe. Ja ostatnio sie dowiedzialem, ze najprosciej rozwalic klime mozna przez nabicie zbyt duzej ilosci czynnika.

                Komentarz

                • demmsi
                  Elegance
                  • 2011
                  • 966
                  • Octavia II combi (1Z5)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  Natash po prostu nie włączaj klimy. Jedziesz do zakładu i niech robią test szczelnosci...
                  Skraplacz klimy to 300zł + wymiana <- 3 godz może roboty

                  Komentarz

                  • natash
                    RS
                    • 2011
                    • 2599

                    #10
                    A tak z ciekawości co oznacza, że niskie ciśnienie jest za wysokie, strzałka na manometr ze była sporo za zieloną skalą.

                    Komentarz

                    • robekcool
                      RS
                      • 2009
                      • 2041
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez natash
                      A tak z ciekawości co oznacza, że niskie ciśnienie jest za wysokie, strzałka na manometr ze była sporo za zieloną skalą.
                      tzn, jaką miało wartość wysokie i niskie ?
                      bo u mnie jest np. niebieska skala i wartości oznaczone kolorem na skalach mogą się różnić
                      www.k-mot.pl
                      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                      Autoholowanie.
                      Robert Kulma

                      Komentarz

                      • natash
                        RS
                        • 2011
                        • 2599

                        #12
                        Hmmm nie wiem , ale bylo ponad zieloną skalę, zasugerował, że oznacza to że sprężarka cały czas działa, ale sam stwierdził, że u niego w aucie na tej samej maszynie z kolei strzałka ledwo drga od 0.

                        Komentarz

                        • loru
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 4286
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez natash
                          zasugerował, że oznacza to że sprężarka cały czas działa,
                          i ma racje, sprężarka w O2 cały czas działa, załączenie klimy odbywa się za pomocą elektrozaworu który załącza obieg lub nie, tak w skrócie oczywiście.
                          O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                          Komentarz

                          • natash
                            RS
                            • 2011
                            • 2599

                            #14
                            Nie wiem czy teraz to autosugestia czy nie, ale miałem wrażenie, zanim potwierdziły się nieszczelności klimy, że po odpaleniu przy ok 10C na dworze, obroty wzrastały do ok 1000 obr, wcześniej to było zauważalne zimą, ale tylko przy mrozach.

                            Komentarz

                            • ducker24
                              Rider
                              • 2011
                              • 286

                              #15
                              natash, ale po chwili pewnie spadają ??
                              to normalne silnik przecież musi pracować w swojej temp
                              a co do klimy to jestem właśnie po wymianie chłodnicy
                              przepuszczała od połowy w dół praktycznie po całości cała zgniła jak psiknąłem preparatem do szczelności to robiły się takie małe banieczki
                              chłodnica wymieniona wszystko kk
                              pozdrawiam

                              Komentarz


                              • #16
                                Panowie moze ktos pomoze, podpowie albo sie spotkal z tym.
                                Dzis podjechalem na serwis klimy bo odkad mam auto nie robilem tego, ciagle sugerowalem sie tym, ze klima super chlodzi no i nie zauwazylem zadnych zlych objawow.
                                No wiec podpial gosc maszynke jakas Magneti Marelli i pierwsze co duze oczy i mowi, ze nie odessala nic, 0 czynnika 0 oleju. Ja mu na to ze przeciez przy ostatnich upalach (2 tyg. temu) dzialala bez zarzutu, pozniej chyba jej nie uzywalem (poza dzis przed serwisem na chwile nic niepokojacego sie nie dzialo [na polu 16 st],nie mam nawyku jezdzic na wlaczanej, a to chyba zle)
                                No wiec mowi ze jesli jest nieszczelnosc to maszyna wykryje i nie napelni, test szczelnosci przeszla pozytywnie no i nabilo do pelna 750 g. w miedzy czasie ozonowanie.
                                Po skonczeniu wlaczamy klime na maksa, a tu jakies dziwne rzeczy dzieja sie ze sprezarka (akurat teraz wczesniej nic sie nie dzialo) zaczela sie wlaczac i wylaczac non stop i co jakis czas zajebiste buczenie (glownie na low i wentylator na maksa), tak glosne ze napewno bym wczesniej slyszal.

                                Czy gosc albo maszyna mogla byc przyczyna takiego zachowania sprezarki, nie pamietam w tej chwili ile jest na nalepce od klimy podane (ponad 700 napewno), ale wiem ze maszyna podala 750 g. wkurzony jestem bo nie mialem do tej pory problemow z klima, ba z autem praktycznie nic no i mi siadlo to troche. Czy wina po mojej stronie, ale jesli klima chlodzila zajebiscie do samego konca a podobno ponizej jakiejs tam wartosci czynnika nie powinna sie sprezarka zalaczac to dlaczego bylo 0 czynnika, a wycieku brak?!

                                [ Dodano: Sro 18 Lip, 12 19:41 ]
                                dodam tylko ze cala procedure robil na wylaczonym silniku jedynie zaplon byl wlaczony i klima (?!)

                                [ Dodano: Sro 18 Lip, 12 19:46 ]
                                przypomnialo mi sie jeszcze ze na maszynce cisnienie podobno bylo male, na jednym zegarze pokazywal caly czas 5 atm, a drugi skakal tak jak wlaczala i wylaczala sie sprezarka i oscylowal w zakresie 4-5 atm. temp otoczenia ok 16 st.

                                Komentarz

                                • robekcool
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2041
                                  • Octavia II (1Z3)
                                  • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                                  #17
                                  Golas27, wg mnie masz w tej chwili za dużo czynnika w układzie.
                                  Maszyną nie wykryje nieszczelności. Pracuję akurat na MM więc w czasie tych 5 minut sprawdzania ,,szczelności,, za wiele nie wykryje. Od tego jest inny sprzęt.
                                  www.k-mot.pl
                                  Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                                  Autoholowanie.
                                  Robert Kulma

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    robekcool, dokladnie, dzis podjechalem do chlopakow ktorzy robia nam firmowe auta.Pierwsze powiedzial ze maszyna wycieku nie wykryje. Zreszta jakby tak bylo to nie bylo by innych urzadzen ktore sluza w tym celu. Podpieli swoj automat i sie wyjasnilo, tak jak mowili i Ty napisales za duze cisnienie.
                                    Tylko cala sprawa nie jest do konca wytlumaczona, gdzies zaszedl blad, chyba winna jest maszyna goscia u ktorego wczoraj robilem. Wczoraj rzekomo nie odessala nic z klimy i jak mowilem ze przeciez klima dziala patrzyli na mnie jak na idiote. Za to dzis ta druga wyssala przeszlo 1,3 kg (1300 g)
                                    Wiec w klimie bylo jeszcze sporo czynnika, a owa MM dowalila jeszcze 750 g.
                                    Niestety z jakichs powodow maszyna chlopakom nie drukowala i facet musialby byc albo naiwny albo bardzo uczciwy zeby mi na slowo uwierzyc, ale jak mu powiedzialem co zaszlo to byl wyraznie zaklopotany.
                                    A mialem wczoraj jechac do chlopakow napelnic a do tego goscia tylko na ozonowanie, ale do nich kawalek drogi mam i tak oto 130 zl zamiast na uzywki poszlo w bloto :evil:

                                    Komentarz

                                    Pracuję...